top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverlesbos

Dag 1 van 21


Vandaag om 8.30 uur vertrokken vanuit Culemborg. Nog even een uurtje in de auto met manlief en liefste dochter! Inchecken, door de douane en wachten...




Rond 12u boarden en 'off we go'! Tussen stop in Athene. Helaas een kleine 4 uur overstaptijd. In je eentje best ongezellig :-( Maar dan eindelijk de bus in en richting vliegtuig(je)!


Ongeveer 40 minuten later landen we op Lesbos. Het is maar een klein vliegveldje. Binnen 3 stappen sta ik dan ook bij de 'Bagage Claim' en 3 stappen verder de balie van de autoverhuur. Nog 3 stappen en ik sta buiten ;-)


Eerste obstakel: een parkeerplek vinden voor de auto in de binnenstad van Mytilini! Eliana, de huisbazin, had me al gewaarschuwd. Het is druk en vol op zaterdagavond. En inderdaad.... nergens een plek te vinden. Alle auto's staan op de mm nauwkeurig overal tussengeperst in nogal smalle straatjes. TomTom vindt de exacte locatie ook niet en de Kaarten App is ook een drama. Ik bel maar even met Eliana voor hulp. Gelukkig zoekt ze me op en hebben we al snel een parkeerplekje gevonden. Zelfs maar 2 minuten lopen naar mijn appartementje. Eliana is super lief en gastvrij. Ze heeft wat te drinken en wat lekkers voor me in huis gehaald en biedt aan om nog even avondeten te laten bezorgen. Dat aanbod neem ik graag aan! Na het uitpakken van wat spullen en de bezorging van het eten zet ik het eten toch maar in de koelkast. Ik ben zo moe, ik kruip snel m'n bed in.


Maar hoe moe ik ook ben, ik kan de slaap niet echt vatten. Ik vind het altijd lastig in mijn eentje in zo'n totaal nieuwe omgeving. Zo'n soort van 'nieuwe werkelijkheid'.. Andere geluiden, geen aanspraak (behalve uiteraard via whatsapp en FaceTime), gewoon echt even wennen.

Uiteindelijk val ik dan toch in slaap......

65 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


Post: Blog2_Post
bottom of page