top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverlesbos

Dag 13 van 21





Ruim over de helft alweer van mijn tijd hier op Lesbos. Het gaat snel. De dagen worden alweer bijna weken. Even lijkt het alsof de routine er in sluipt. Vanmorgen van alles en nog wat gedaan. Bankjes geplaatst bij de Shower Containers, afval weggebracht met de behoorlijk gebutste 'Van'. Bankjes verder gedecoreerd. 'A day as usual' lijkt het. Totdat rond 14u bekend wordt dat 1 van de visiting volunteers positief getest is op Covid. Er ontstaat stress binnen de organisatie. We moeten allemaal zo snel mogelijk naar de testlocatie. Ik verzamel Bram en Onno en gedrieën stappen we in mijn auto. Mondkapjes op! Een klein beetje adrenaline wordt nu toch wel voelbaar. Stel je voor dat 1 van ons positief getest wordt en we in quarantaine moeten. Dat zou echt niet tof zijn.


We komen aan bij de opgegeven testlocatie. Het blijkt een appartementengebouw wat er in het trappenhuis enigszins verlaten uitziet. 'Ga naar de de derde verdieping rechts' was er doorgegeven. We bellen daar aan en komen in een soort pop-up laboratorium terecht. In een ruimte die lijkt op een huiskamer wordt naar onze ID's gevraagd en wachten we tot we aan de beurt zijn. De test zelf vindt plaats in wat ooit een slaapkamer lijkt te zijn geweest. Er staan nog lijstjes met foto's van kinderen op een nachtkastje.

Het afnemen van de test zelf is zo gebeurd. Als we alle drie klaar zijn stappen we weer in de auto. We mogen uiteraard niet terug naar het kamp totdat de uitslag bekend is. Ik zet Bram en Onno dicht bij hun huis af, en rijd zelf door naar de parkeerplaats waar ik altijd een plekje kan vinden. Ik loop door de stad naar huis en vraag me af hoe dit verder gaat indien de test positief blijkt. Aangezien ik daar geen idee van heb schuif ik die gedachte maar voor me uit en besluit maar gewoon de testuitslag af te wachten.

Terwijl ik afleiding zoek op Netflix komt dan het verlossende bericht; niemand van ons wordt positief getest op Covid! Gelukkig maar! Morgen dus weer gewoon 'a day as usual' ;-)



30 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comentarios


Post: Blog2_Post
bottom of page