top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverlesbos

Dag 9 van 21

Vandaag is het zondag en de zon schijnt. Ik besluit om de auto te pakken en naar het oude kamp Moria te rijden. Dit kamp is vorig jaar in een vreselijke brand compleet vernield. Het terrein is niet afgesloten, ik parkeer mijn auto bij de oude ingang en ga te voet verder. De puinhoop is nog goed zichtbaar; verkoolde bomen, resten inboedel, vervallen gebouwen. Leeg en verlaten. Indrukwekkend om te zien. Wat een ellende moet dat geweest zijn. Ik hoor uit de verhalen dat er ook nu nog mensen in het nieuwe kamp zijn die niet durven te gaan slapen uit angst voor brand. Het gevaar zit in een klein hoekje zegt men dan. Slechte, oude bekabeling, koken op een brandertje, allemaal kan het oorzaak zijn van een brandje dat klein begint maar heel groots kan worden. Ook in het nieuwe kamp is er gemiddeld iedere week wel ergens een brand te blussen. Vreselijk lijkt me dat, je constant moeten afvragen of je wel veilig kan gaan slapen.











Ook vanmiddag is het nog prachtig weer; 17 graden, weinig wind, zonnetje. Ik maak via de stad een wandeling naar de haven van Mytilini. Altijd leuk voor mooie plaatjes ;-)







Oh ja, en dan was er vandaag natuurlijk nog het bezoek van de Paus in het kamp. Niks van gezien overigens. Ik lees alleen dat er geen afstand gehouden werd en ook geen mondkapje gedragen werd door hem.... dus.





Einde middag komen Onno en Bram nog langs om aan hun stageverslag en B3Net te werken. En daarnaast natuurlijk even goed gebruik te maken van de Wifi ;-0


Vanavond maar beetje op tijd naar bed. Bram en ik hebben morgen Morning Foodline. Oftewel om 8.00 de deur uit!

25 weergaven1 opmerking

Recente blogposts

Alles weergeven

1 comentari


Liduine Smals
Liduine Smals
05 de des. de 2021

Wat een indrukwekkende foto’s!

M'agrada
Post: Blog2_Post
bottom of page